Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ENDAVANT. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris ENDAVANT. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 de maig del 2013

ENDAVANT i AVANT. Reforç català. Comissió convivència i disciplina. Trastorn negativista desafiant. Proves d'accès a cicle mitjà.

L'ENDAVANT ens dona com educadores la possibilitat d'apropar-nos als alumnes d'una altra manera, la dinàmica de les classes és molt diferent i ells ho veuen com un espai per expressar-se i parlar així com per realitzar activitats programades prèviament.


Durant el reforç de català a quart amb l'AVANT, fem la setmana del cinema formatiu amb pel.licules amb missatge i el corresponent anàlisi, aquesta setmana hem destinat el temps d'aquestes classes a visionar aquest tipus de pel·licules (on poden participar, aportant títols, explicant alguna que els hi hagi marcat...). Durant tota la setmana hem passat "En busca de la felicitat" i seguidament vàrem fer un anàlisi de la situació i les diferents alternatives i forma de fer les coses que el protagonista prova això ho enfoquen vers les seves situacions i ajuda a reflexionar sobre el que volen i com ho poden aconseguir.

A la comissió de convivència i disciplina hem tractat temes de rellevància en quant a la disciplina que hi ha marcada al centre i parlat amb els alumnes que tenen faltes de disciplina, així es realitzen acords per tal de que no es dongui una altra situació igual en cadascú dels casos.

Activitats amb un alumne amb trastorn negativista desafiant al que faig atenció directa diàriament (una hora) per tal de fer activitats de competències bàsiques i així que pugui seguir les pautes de les classes a les que pot assistir (degut a una modificació del curriculum).

Proves d'accès al cicle mitjà: Atenció directa a un alumne durant tota la setmana per fer seguiment del temps d'estudi, els coneixements... per les proves d'accès i repàs de les preguntes-respostes una vegada realitzades les proves (aquesta setmana).

diumenge, 28 d’abril del 2013

Activitats de Sant Jordi (tallers, concurs). ENDAVANT. Xerrada. Alumne amb trastorn negativista desafiant.

Aquesta setmana hem realitzat tallers i un concurs de Sant Jordi, al qual he fet suport a les relacions afectives entre companys, amb això hem reforçat el treball en grup a l'ENDAVANT, entre iguals. 

El concurs es a nivell de centre on tots els alumnes voten per un docent (cada any i es celebra el dia de Sant Jordi), amb el que senten més afinitat i recolzament, així com més "bon rotllo", el que s'entrega és el "Premi COR" als tres més votats, aquesta és una manera de treballar i reforçar les relacions entre professorat i alumnat. 

Durant una jornada he estat realitzant una xerrada sobre la meva experiència (com antiga alumna del centre) per tal de conscienciar als alumnes de 4t d'ESO de la dificultat i el sacrifici que suposa estudiar i sobretot amb la situació que estem vivint actualment, però també de com compensa a llarg termini, amb un temps per preguntes i qualsevol dubte que poguessin tenir. Una vegada realitzades aquestes xerrades han tingut temps per tal de que tant la psicopedagoga com jo, fem orientació acadèmica, per tal de decidir quines son les seves preferències i a que es voldrien dedicar en un futur proper. 

Atenció directa a un alumne amb trastorn negativista desafiant al que des del centre se li ha fet una variació del curriculum i una modificació dels horaries, degut a les faltes tan greus de conducta. La meva funció com a educadora i psicopedagoga tracta realitzat exercicis de les diferents matèries que realitza (basats en competències bàsiques), ja que te una adaptació curricular i a la vegada un horari diferent a la resta de l’alumnat. La intervenció tracta d’estar amb aquest alumne i fer atenció personalitzada, tant en l'àmbit acadèmic com en el personal, manté conversacions amb un to i una visió molt agressiva, fosca, negativa...de la vida, de les relacions i de com afronta el futur, no està acostumat a respectar normes ni regles, no te límits a casa... La situació és complicada i per tant, al centre tractem aquest cas des d’un punt de vista integrador, però sempre mantenint els límits i respectant el trastorn que el caracteritza.


Taller roses de Sant Jordi de xocolata. ENDAVANT.

dilluns, 22 d’abril del 2013

Suport a l'ENDAVANT i a català adaptat (PI). Coordinació EAP-Orientació educativa. Comissió de disciplina i convivència.

He realitzat suport a l'ENDAVANT, on hem realitzat i preparat les activitats que es portaran a terme el dia de Sant Jordi, hem fet una rosa de xocolata que s'entregaran al professorat i també el "Premi Cor" que s'entrega al docent més entregat i amb millor relació amb l'alumnat, aquest premi és otorgat per votacions de tots els alumnes del centre. 

Hem realitzat la coordinació (una vegada per setmana) de l'EAP (director) amb les orientadores del centre, de primer i segon cicle, fem seguiment de l'alumnat amb dictamen i també amb problemàtiques, dificultats acadèmiques i personals al centre, derivacions a serveis externs com CSMIJ o CLPM (psicologa municipal). Mediació dels conflictes a tractar entre iguals i entre alumnat-docents. Possibles solucions a casos extrems.

A la Comissió de disciplina i convivència (setmanal), es coordinen els tutors, l'equip directiu i les orientadores educatives, s'acorden i es prenen decisions segons les situacions que es plantegen de disciplina de l'alumnat al centre (número de partes, gravetat d'aquests, disputes al centre, a les aules...), comunicació als pares si escau o sinó esperar.


dilluns, 8 d’abril del 2013

AVANT, ENDAVANT, Coordinació amb EAP i WISC

Durant el primer dia he experimentat quina és la tasca que es realitza tant al projecte AVANT com a l'ENDEVANT.

AVANT i PREAVANT
Els projectes pretenen oferir una formació alternativa, orientada cap el món laboral, així com facilitar l’acreditació/promoció de l’ESO.

Destinataris
AVANT: 8 alumnes de 3r d’ESO, d’entre 15-16 anys, amb risc de fracàs escolar i necessiten disposar d’un recurs que faciliti l’acreditació de l’ESO

ENDAVANT: 8 alumnes de 4t d’ESO, de 16 anys, amb risc de fracàs escolar i necessiten disposar d’un recurs que faciliti l’acreditació de l’ESO.


Objectius
1.- Donar resposta a les necessitats educatives dels alumnes amb risc de fracàs escolar i d’exclusió social.

2.- Afavorir l’assoliment de les competències bàsiques i transversals relacionades amb el desenvolupament personal, social i formatiu/laboral.

Metodologia
Formativa més oberta a les necessitats específiques dels alumnes.

Complementadora de la tasca que desplega l’IES, d’aquesta manera l’alumne fa 12 hores fora del centre educatiu.

Continguts
Tasteig laboral, treball en empresa, treball d’actituds: responsabilitat, puntualitat, correcció en el tracte, compromís amb el projecte, participació...

Avaluació
Compartida entre els responsables del projecte, l’equip docent i els encarregats del treball en l’empresa. Trimestralment s’elaborarà un butlletí de notes a més del seguiment setmanal que en la reunió de coordinació del projecte es farà dels alumnes.

•També he participat en la reunió amb l'EAP (coordinació de 1r i 2n cicle) i atenció personalitzada a dues alumnes una amb dificultats d'aprenentatge i una altra amb simptòmes de malaltía mental derivada al CSMIJ (problemes amb el pes, autoimatge, autoestima...). Aquestes reunions son molt importants ja que donen lloc a la coordinació del Departament de psicopedagogia amb l'EAP i amb aquesta, les actuacions que es porten a terme, decisions a prendre, derivació a òrgans externs... Hem passat un WISC, he après a passar-lo (en la pràctica), m'ha agradat molt l'experiència del primer dia, en general. 
dor 

Representa una experiència molt gratificant per mi i com a futura professional, conforma un aprenentatge molt enriquidor. Ja que estic aprenent moltes coses noves i a portar a la pràctica molts dels temes que he tocat a la carrera a matèries com Anàlisi de casos, en relació amb l'atenció directa, les derivacions, la intervenció. Psicología de la instrucció en relació a l'aplicació en els processos educatius, la influència dels professors en els processos de construcció activa del coneixement per part dels estudiants, la qual cosa implica explicar els processos de canvi que tenen lloc en les persones com fruit de la seva participació en activitats educatives escolars així com els processos interpersonals que fan suport, també destacar el fet de valorar necessitats, analitzar situacions i problemes educatius pel que és fonamental posseir una formació básica que permeti comprendre els processos que tenen lloc en els contextos escolars.