Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Trastorn negativista desafiant. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Trastorn negativista desafiant. Mostrar tots els missatges

diumenge, 5 de maig del 2013

ENDAVANT i AVANT. Reforç català. Comissió convivència i disciplina. Trastorn negativista desafiant. Proves d'accès a cicle mitjà.

L'ENDAVANT ens dona com educadores la possibilitat d'apropar-nos als alumnes d'una altra manera, la dinàmica de les classes és molt diferent i ells ho veuen com un espai per expressar-se i parlar així com per realitzar activitats programades prèviament.


Durant el reforç de català a quart amb l'AVANT, fem la setmana del cinema formatiu amb pel.licules amb missatge i el corresponent anàlisi, aquesta setmana hem destinat el temps d'aquestes classes a visionar aquest tipus de pel·licules (on poden participar, aportant títols, explicant alguna que els hi hagi marcat...). Durant tota la setmana hem passat "En busca de la felicitat" i seguidament vàrem fer un anàlisi de la situació i les diferents alternatives i forma de fer les coses que el protagonista prova això ho enfoquen vers les seves situacions i ajuda a reflexionar sobre el que volen i com ho poden aconseguir.

A la comissió de convivència i disciplina hem tractat temes de rellevància en quant a la disciplina que hi ha marcada al centre i parlat amb els alumnes que tenen faltes de disciplina, així es realitzen acords per tal de que no es dongui una altra situació igual en cadascú dels casos.

Activitats amb un alumne amb trastorn negativista desafiant al que faig atenció directa diàriament (una hora) per tal de fer activitats de competències bàsiques i així que pugui seguir les pautes de les classes a les que pot assistir (degut a una modificació del curriculum).

Proves d'accès al cicle mitjà: Atenció directa a un alumne durant tota la setmana per fer seguiment del temps d'estudi, els coneixements... per les proves d'accès i repàs de les preguntes-respostes una vegada realitzades les proves (aquesta setmana).

diumenge, 28 d’abril del 2013

Activitats de Sant Jordi (tallers, concurs). ENDAVANT. Xerrada. Alumne amb trastorn negativista desafiant.

Aquesta setmana hem realitzat tallers i un concurs de Sant Jordi, al qual he fet suport a les relacions afectives entre companys, amb això hem reforçat el treball en grup a l'ENDAVANT, entre iguals. 

El concurs es a nivell de centre on tots els alumnes voten per un docent (cada any i es celebra el dia de Sant Jordi), amb el que senten més afinitat i recolzament, així com més "bon rotllo", el que s'entrega és el "Premi COR" als tres més votats, aquesta és una manera de treballar i reforçar les relacions entre professorat i alumnat. 

Durant una jornada he estat realitzant una xerrada sobre la meva experiència (com antiga alumna del centre) per tal de conscienciar als alumnes de 4t d'ESO de la dificultat i el sacrifici que suposa estudiar i sobretot amb la situació que estem vivint actualment, però també de com compensa a llarg termini, amb un temps per preguntes i qualsevol dubte que poguessin tenir. Una vegada realitzades aquestes xerrades han tingut temps per tal de que tant la psicopedagoga com jo, fem orientació acadèmica, per tal de decidir quines son les seves preferències i a que es voldrien dedicar en un futur proper. 

Atenció directa a un alumne amb trastorn negativista desafiant al que des del centre se li ha fet una variació del curriculum i una modificació dels horaries, degut a les faltes tan greus de conducta. La meva funció com a educadora i psicopedagoga tracta realitzat exercicis de les diferents matèries que realitza (basats en competències bàsiques), ja que te una adaptació curricular i a la vegada un horari diferent a la resta de l’alumnat. La intervenció tracta d’estar amb aquest alumne i fer atenció personalitzada, tant en l'àmbit acadèmic com en el personal, manté conversacions amb un to i una visió molt agressiva, fosca, negativa...de la vida, de les relacions i de com afronta el futur, no està acostumat a respectar normes ni regles, no te límits a casa... La situació és complicada i per tant, al centre tractem aquest cas des d’un punt de vista integrador, però sempre mantenint els límits i respectant el trastorn que el caracteritza.


Taller roses de Sant Jordi de xocolata. ENDAVANT.