Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris psicopedagoga. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris psicopedagoga. Mostrar tots els missatges

dilluns, 15 d’abril del 2013

USEE, coordinació psicopedagogues primer cicle, segon cicle i Comissió de disciplina i convivència.

Estància durant les primeres hores del matí a la USEE amb en Lluis (director de l'EAP) que fa funcions d'assessorament i observació. 

Coordinació amb psicopedagoga de 1r cicle i en Lluís, per tal d'acordar tema d'un alumne amb un trastorn greu, s'acorda una reunió amb la psicòloga i els pares de l'alumne

Tema de l'assetjament, del que es va parlar la setmana anterior, està bé, ja no van juntes, les alumnes.

Es comenta el tema de l'ingrés a un centre (ITA) d'un alumne amb trastorns de conducta molt greus, es un centre privat, una fundació que te dues unitats (anorèxia-trastorns de la conducta), amb el segur de l'institut s'arriba a un acord per el preu, s'ha de parlar amb la família. Condició necessària és que l'alumne estigui a 3r d'ESO, a partir dels 16 fins els 21. Una altra opció és PQPI (es pot fer dictamen de trastorns de la conducta), però aquest s'ha de comprometre a assistir. 

Coordinació psicopedagoga segon cicle (la Dolors, la meva tutora) i en Lluís.

Li passem a una alumna, una segona part de la prova WISC-IV (continuació): cubs, semblances, dígits, conceptes, claus, vocabulari, lletres i números, matrius, comprensió, cerca de símbols...

També hem parlat amb un alumne on li hem donat informació i assessorat sobre el PQPI, ja que no té gaire possibilitats de treure's la ESO, hi ha dos mòduls, un més teòric i un altre de conceptes sobre pintura i ajuda per tal d'accedir a la ESO de nou. Parla de que sempre està castigat a casa i de l'institut l'han expulsat dues vegades. 

Comissió de disciplina i convivència amb equip directiu, tutors i psicopedagogues de primer i segon cicle on s'analitzen els casos a destacar al centre per faltes de conducta.

Les matèries que es poden relacionar amb aquestes tasques son Avaluació de programes, centres i professors, ja que es posa en pràctica el fet de quines son les alternatives més adients per alguns alumnes, en aquest cas els programes que ens poden ajudar i fer suport a la intervenció educativa. També en relació amb la coordinació portada a terme Intervenció psicopedagògica en els trastorns del desenvolupament i també Dificultats de l'aprenentatge i intervenció psicopedagògica, ja que es tracten els alumnes amb problemes d'aprenentatge, trastorns o dificultats per avançar, així com problemàtiques i/o situacions dificils, conflictius...que es tracten també en la Comissió de disciplina i convivència.

Des del meu punt de vista son estrictament necessàries les tasques que portem a terme com a psicopedagogues, tant el fet d'avaluar programes que poden fer suport a alumnes amb dificultats des del centre i també des d'un òrgan extern com pot ser l'EAP, les coordinacions setmanals amb aquest per tal de tenir controlades les divereses situacions que es presenten i poder prendre mesures, partint d'unta intervenció prèvia, com la Comissió de disciplina i convivència. Això m'ha permés poder observar i participar de les tasques que es porta a terme la psicopedagoga i també adquirir coneixements de com afrontar reptes, situacions...tenint present els recursos de que es disposen i els límits en cada situació.