Objectius:
Afavorir
l’assoliment de les competències bàsiques i transversals relacionades amb el
desenvolupament personal, social i formatiu/laboral.
Descripció del treball realitzat, acords prioritzats, compromisos:
-Re-anàlisi de la demanda real en relació als objectius
principals, restabliment d’acords amb els professionals del centre i
reformulació de l’actuació a seguir.
-Seguiment de coordinacions amb el responsable del
projecte al centre, EAP i seguiment dels alumnes que participen al projecte.
-Reunió amb la tutora responsable del
projecte i els tutors dels grups per valorar el procés de millora.
Recollida, revisió i anàlisi del material existent:
-Observacions sistemàtiques a l’aula on es duen a terme les activitats en relació a la nova programació (durant el procés en que es realitza la tercera fase).
-Observacions sistemàtiques a l’aula on es duen a terme les activitats en relació a la nova programació (durant el procés en que es realitza la tercera fase).
-Observació
directa i enregistrament de les activitats realitzades per assegurar els bons
resultats en la proposta de millora.
Observacions personals:
Hi ha acords alhora d’establir
horaris i així fer les diverses coordinacions que estaven pautades des d’un
principi, com a psicopedagoga i professional al centre, considero que és un pas
important el fet de poder realizar totes les coordinacions que s’havien acordat
en les que s’ha posat en comú la recerca i anàlisi d’informació documental,
proves estandaritzades, d’observació, revisar el meu diari d’aula (el que cada
dia vaig recollint, i queda reflectit al bloc), entrevistes amb alumnes, pares
i professors…
De la mateixa manera considero que s’ha de
destacar l’elaboració del material per tal de millorar les bases del projecte i
la preparació i realització d’activitats per treballar les habilitats socials.
Avaluació:
Assoliment de les competències bàsiques que hem valorat
mitjançant una prova. Avaluar la motivació i així treballar per tal d’adequar
el currículum a les necessitats dels alumnes del projecte. Elaboració del
primer butlletí de notes (que es farà trimestralment) i seguiment als alumnes, a la reunió
de coordinació del projecte.
Continuo donant un espai d’importància a les cites bibliogràfiques
ja que son de molt d’ús en el meu projecte.
Bibliografia:
-Fernández
Sierra, J. (1993). Orientación profesional y
currículum de secundaria. La educación socio-laboral y profesional de los
jóvenes. Málaga: Aljibe. (relació amb la
intervenció que es realitza als centres de secundària, s’adapta al currículum
en aquesta etapa).
-Fernández
Sierra, J. (1995). El trabajo docente y
psicopedagógico en educación secundaria. Málaga: Aljibe. (praxis educativa i com adequar i adaptar aquesta a les necessitats de
l’alumnat).
-González,
B. [et al.]. “Panel de experiencias”. Cuadernos de
Pedagogía (julio-agosto 1999), núm 282, p. 74-85.
-Martín, E.; Tirado, V (1997): “La orientación educativa: naturaleza y funciones”. La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-Horsori.
- Martínez Gonzáles, C., M.; Quintanal, J. y Téllez, J.A. (2002). La orientación escolar: fundamentos y desarrollo. Madrid: Dykinson.
- Moreneo, C. y Pozo, J.I. (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.
- Sánchez Cano, M. y Bonals, J. (2005). La evaluación psicopedagógica. Barcelona: Graó.
- Sanz Oro, R. (2000). Los departamentos de orientación en educación secundaria: roles y funciones. Barcelona: CEDECS
-Martín, E.; Tirado, V (1997): “La orientación educativa: naturaleza y funciones”. La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-Horsori.
- Martínez Gonzáles, C., M.; Quintanal, J. y Téllez, J.A. (2002). La orientación escolar: fundamentos y desarrollo. Madrid: Dykinson.
- Moreneo, C. y Pozo, J.I. (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.
- Sánchez Cano, M. y Bonals, J. (2005). La evaluación psicopedagógica. Barcelona: Graó.
- Sanz Oro, R. (2000). Los departamentos de orientación en educación secundaria: roles y funciones. Barcelona: CEDECS
Aquesta web és molt important per tal de treballar en aquesta fase:
Associacions espanyoles d’orientadors:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada