dimecres, 4 de desembre del 2013

Intervenció, desenvolupament i seguiment de la programació per la millora del projecte (8 sessions)

Objectius: 
Afavorir l’assoliment de les competències bàsiques i transversals relacionades amb el desenvolupament personal, social i formatiu/laboral.

Descripció del treball realitzat, acords prioritzats, compromisos: 
-Re-anàlisi de la demanda real en relació als objectius principals, restabliment d’acords amb els professionals del centre i reformulació de l’actuació a seguir.

-Seguiment de coordinacions amb el responsable del projecte al centre, EAP i seguiment dels alumnes que participen al projecte.

-Reunió amb la tutora responsable del projecte i els tutors dels grups per valorar el procés de millora.

Recollida, revisió i anàlisi del material existent:
-Observacions sistemàtiques a l’aula on es duen a terme les activitats en relació a la nova programació (durant el procés en que es realitza la tercera fase).

-Observació directa i enregistrament de les activitats realitzades per assegurar els bons resultats en la proposta de millora.

Observacions personals: 
Hi ha acords alhora d’establir horaris i així fer les diverses coordinacions que estaven pautades des d’un principi, com a psicopedagoga i professional al centre, considero que és un pas important el fet de poder realizar totes les coordinacions que s’havien acordat en les que s’ha posat en comú la recerca i anàlisi d’informació documental, proves estandaritzades, d’observació, revisar el meu diari d’aula (el que cada dia vaig recollint, i queda reflectit al bloc), entrevistes amb alumnes, pares i professors…

De la mateixa manera considero que s’ha de destacar l’elaboració del material per tal de millorar les bases del projecte i la preparació i realització d’activitats per treballar les habilitats socials.

Avaluació: 
Assoliment de les competències bàsiques que hem valorat mitjançant una prova. Avaluar la motivació i així treballar per tal d’adequar el currículum a les necessitats dels alumnes del projecte. Elaboració del primer butlletí de notes (que es farà trimestralment) i seguiment als alumnes, a la reunió de coordinació del projecte.

Continuo donant un espai d’importància a les cites bibliogràfiques ja que son de molt d’ús en el meu projecte. 

Bibliografia:
-Fernández Sierra, J. (1993). Orientación profesional y currículum de secundaria. La educación socio-laboral y profesional de los jóvenes. Málaga: Aljibe. (relació amb la intervenció que es realitza als centres de secundària, s’adapta al currículum en aquesta etapa).

-Fernández Sierra, J. (1995). El trabajo docente y psicopedagógico en educación secundaria. Málaga: Aljibe. (praxis educativa i com adequar i adaptar aquesta a les necessitats de l’alumnat).

-González, B. [et al.]. “Panel de experiencias”. Cuadernos de Pedagogía (julio-agosto 1999), núm 282, p. 74-85.

-Martín, E.; Tirado, V (1997): “La orientación educativa: naturaleza y funciones”. La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-Horsori.

- Martínez Gonzáles, C., M.; Quintanal, J. y Téllez, J.A. (2002). La orientación escolar: fundamentos y desarrollo. Madrid: Dykinson.

- Moreneo, C. y Pozo, J.I. (2005). La práctica del asesoramiento educativo a examen. Barcelona: Graó.

- Sánchez Cano, M. y Bonals, J. (2005). La evaluación psicopedagógica. Barcelona: Graó.

Sanz Oro, R. (2000). Los departamentos de orientación en educación secundaria: roles y funciones. Barcelona: CEDECS

Aquesta web és molt important per tal de treballar en aquesta fase:

Associacions espanyoles d’orientadors:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada