Objectius:
Millorar els resultats acadèmics amb el corresponent
pla individualitzat, tutorització específica, amb el seguiment del Departament
d’Orientació, treball en xarxa de tot el teixit acadèmic i associatiu del municipi.
Assolir els coneixements i continguts acadèmics de l’àrea on es treballa a l’empresa.
Descripció del treball realitzat, acords prioritzats, compromisos:
-Aplicació de la programació de la millora de la intervenció, seguiment amb el responsable del projecte i la CAD del centre.
-Revisió de la informació obtinguda a través de la graella d’observació, de les entrevistes i del qüestionari.
-Entrevistes finals, reflexió i valoració de la millora del projecte la tutora d’aquest, la CAD i l’EAP.
-Recerca de fonts bibliogràfiques i de recursos TIC a Internet per millorar la intervenció assessora de cara al següent curs.
-Valoració externa i interna de la funció psicopedagògica al projecte.
Recollida, revisió i anàlisi del material existent:
-Observació i aprofundiment en la dinàmica i el funcionament del centre (àmbit psicopedagògic) i recollida d’informació de les diferents activitats durant el tercer trimestre.
-Observació i aprofundiment en la dinàmica i el funcionament del centre (àmbit psicopedagògic) i recollida d’informació de les diferents activitats durant el tercer trimestre.
-Recopilació de documents necessaris per elaborar un dossier d’enregistrament de les d’activitats portades a terme.
-Revisió de bibliografia emprada.
Observacions personals:
A partir dels acords que es varen establir al llarg de les sessions anteriors, les coordinacions i la dinàmica en les que està basat el projecte han anat millorant, en relació a la tasca que es desenvolupa per tal de que hi hagi una millora, com es proposa. Per tant, hi ha una avançament en el que és el pla de millora, que acaba funcionant tot i que amb algunes dificultats al principi, com era d'esperar per un tema d'adaptació, és un èxit.
L'elaboració de nou material i de noves pautes per tal de portar a terme una avaluació més pautada i organitzada, ha afavorit al projecte i als professionals que el porten a terme així com a l'alumnat, en el que es pot destacar un canvi vers el principi, ja que troben més alternatives i funcionalitats en la realització de les seves tasques i funcions, així com en la claritat dels continguts del projecte AVANT.
Avaluació:
-Elaboració graella d’observació sistemàtica a l’aula per tal d’avaluar els aspectes metodològics i actitudinals en relació al projecte i en la dinàmica a l’aula.
-Qüestionaris de valoració personalitzats.
-Elaboració de conclusions i valoració personalitzada del projecte de millora dut a terme.
Bibliografia:
- Fernández Sierra, J. (1993). Orientación profesional y currículum de secundaria. La educación socio-laboral y profesional de los jóvenes. Málaga: Aljibe. (Cal destacar que és pot relacionar perfectament amb la intervenció que es realitza als centres de secundària, ja que s’adapta correctament al currículum en aquesta etapa, tot i que cal destacar que és molt important complementar aquesta lectura amb altres més actuals, en relació al tema de les noves lleis educatives).
- Fernández Sierra, J. (1995). El trabajo docente y psicopedagógico en educación secundaria. Málaga: Aljibe. (Aquest és un dels que més m’ha ajudat en el meu procés de millora, ja que dona pautes molt interessants respecte a la praxis educativa i com adequar i adaptar aquesta a les necessitats de l’alumnat).
- González, B. [et al.]. “Panel de experiencias”. Cuadernos de Pedagogía (julio-agosto 1999), núm 282, p. 74-85.
-Hervás Avilés, R.M. (2006): Orientación e Intervención Psicopedagíogica y procesos de cambio. Granada: Grupo Editorial Universitario.
- Martín, E.; Tirado, V (1997): “La orientación educativa: naturaleza y funciones”. La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-Horsori.
- Santana Vega, L.E. (2003). Orientación educativa e intervención psicopedagógica: cambian los tiempos, cambian las responsabilidades profesionales. Madrid: Pirámide.
-Hervás Avilés, R.M. (2006): Orientación e Intervención Psicopedagíogica y procesos de cambio. Granada: Grupo Editorial Universitario.
- Martín, E.; Tirado, V (1997): “La orientación educativa: naturaleza y funciones”. La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-Horsori.
- Santana Vega, L.E. (2003). Orientación educativa e intervención psicopedagógica: cambian los tiempos, cambian las responsabilidades profesionales. Madrid: Pirámide.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada