Objectius: Donar resposta alternativa a les necessitats educatives dels alumnes.
Descripció del treball realitzat, acords prioritzats, compromisos:
Re-disseny i temporalització del projecte de millora conjuntament amb els responsables del projecte així com els professionals externs que col·laboren. Recerca de documentació al centre sobre els subjectes d’intervenció i de la legislació vigent i recerca d’informació i material bibliogràfic sobre intervenció amb els alumnes en situació de risc social a diferents departaments així com al centre de recursos pedagògics. Entrevistes amb els professionals i alumnat del centre, per tal de saber quines son les diferents perspectives i/o opinions des de les que es veu el projecte AVANT i que consideren que pot canviar. Revisió de les activitats que es realitzen.
Recollida, revisió i anàlisi del material existent:
- Observació de les diferents intervencions que es realitzen i de la pràctica educativa.
- Observació de la consistència teòrica i pràctica de la proposta i millora metodològica, si és coherent, si les modalitats d’intervenció son variades i també si tenen en compte les especificats dels alumnes.
- Elaboració graella d’observació sistemàtica amb les dimensions metodològiques que s’han d’avaluar.
- Observacions personals: durant les darreres vuit sessions, he tingut l’oportunitat de participar més activament en la millora del projecte (proposat) així com en les diferents coordinacions amb els serveis externs al centre. Ha sigut molt enriquidor el fet de poder treballar amb professionals de diferents àrees, implicats en un mateix projecte.
Cites bibliogràfiques: Cal donar molta importància a les cites bibliogràfiques ja que donen sentit d’alguna manera a les diferents perspectives com a base del procés educatiu que es porta a terme:
Com a suport en aquest procés de millora, la que cito a continuació és una de les consultes ja que dona pautes molt interessants respecte a la praxis educativa i com adequar i adaptar aquesta a les necessitats de l’alumnat:
- Fernández Sierra, J. (1995). El trabajo docente y psicopedagógico en educación secundaria. Málaga: Aljibe.
- Fernández Sierra, J. (1993). Orientación profesional y currículum de secundaria. La educación socio-laboral y profesional de los jóvenes. Málaga: Aljibe.
- Rincón, D. del (2001). Presente y futuro del trabajo psicopedagógico. Barcelona: Ariel.
- Rincón, D. del, López, V. y Palomares, M.C. (2000). La intervención psicopedagógica en secundaria. Cuenca: Universidad de Castilla-La Mancha.
http://www.educaonline.com
Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE):
http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/participacion-publica/lomce.html
Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE):
http://www.mecd.gob.es/servicios-al-ciudadano-mecd/participacion-publica/lomce.html
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada