dilluns, 18 de novembre del 2013

Aprofundiment en el projecte i valoració les necessitats/mancances que presenta (recull les primeres 6 sessions).

Objectius: Reduir l’abandonament escolar.

Descripció del treball realitzat, acords prioritzats, compromisos: Valoració de les de necessitats del projecte, conjuntament amb els responsables del projecte al centre. Entrevista amb la tutora del projecte AVANT i tutors/es dels diferents 4rts als que assisteixen els alumnes, per tal de definir les possibilitats de millora del projecte amb la demanda real, com així, les necessitats específiques dels alumnes.

-Coordinació amb l’EAP i el responsable del projecte i del seguiment del projecte.
-Recollida del material existent en el propi centre.

Recollida, revisió i anàlisi del material existent: Al centre el material existent és en relació als objectius i informació destacable sobre el projecte així com els resultats dels anys anteriors. (afegiré enllaç dels documents.) 

Observacions personals: dificultats alhora d’establir un horari per tal de realitzar les coordinacions ja que depèn dels horaris de tots els components. En alguna ocasió hem tingut que aplaçar alguna coordinació pel tema dels horaris o que es solapen les hores (la impartició de les classes amb el que sería un moment ideal per els demés professionals). Avaluació: El grau de satisfacció respecte a la posada en marxa de la millora del projecte, és alt ja que s’han portat a terme les activitats marcades des d’un primer moment i sembla ser que van ben encaminades. La meva sensació és que aquest any tots els alumnes que realitzen el projecte AVANT, ho acabaran amb èxit. Respecte els compromisos i acords amb els que s’havia arribat amb la coordinació del projecte cal destacar que han col·laborat i treballat activament per tal de que es porti a terme des d’un primer moment, facilitant les tasques tant internes com externes.

M’agradaria donar un espai de molta importància a les cites bibliogràfiques ja que son de molt d’ús en el meu projecte i sobretot molt important a les primeres sessions. M’han fet de suport respecte alguns aspectes acadèmics, professionals i laborals.

Fernández Gálvez, J. de D. (2005). La orientación educativa: claves de exito profesional : buscando la magia del mago sin magia. Granada: Grupo Editorial Universitario.

Ivars, J. y Martín, F. (2001). El psicopedag@ en un centro de educación secundaria: estrategias de intervención. Valencia: Promolibro.

González, B. [et al.]. “Panel de experiencias”. Cuadernos de Pedagogía (julio-agosto 1999), núm 282, p. 74-85. 
Gosálvez, A. (1990). Técnicas para la orientación psicopedagógica. Madrid: CEPE.
Martín, E.; Tirado, V (1997): “La orientación educativa: naturaleza y funciones”. La orientación educativa y profesional en la educación secundaria. Barcelona: ICE-Horsori. 
Monereo, C. y Solé, I. (coords.) (1996). El asesoramiento psicopedagógico: una perspectiva profesional y constructivista. Madrid: Alianza.

Aquesta web és molt interessant, relacionada amb l’orientació:
http://www.educaweb.com/esp/servicios/monografico/orientacion

I també considero que aquest document és interessant. Una petita explicació sobre els plans de millora:
http://www.fapaes.net/pdf/PWP.pdf

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada