dilluns, 8 d’abril del 2013

UNA APROXIMACIÓ AL CONTEXT

El Practicum I el realitzo a l’Institut d’Educació Secundària Obligatòria, IES Joan Coromines, situat a Pineda de Mar (El Maresme, Barcelona), que va èsser el meu centre de secundària durant la ESO i Batxillerat. 

L’Institut Joan Coromines és un dels tres centres públics d’educació secundària del municipi (el més antic) i pretén garantir l’educació, la integració i el creixement del seu alumnat en els àmbits humà, cognitiu i relacional, tot preparant-los i orientant-los per a la seva futura inserció social i laboral. El centre vetlla per a què l’alumnat pugui assolir les competències bàsiques.

El centre consta d’onze grups d’ESO, quatre de Batxillerat i onze grups de Cicles Formatius: cinc de Grau Mig i quatre de Grau Superior. Les famílies son: Electricitat i Automatismes, Educació infantil, Serveis a la Comunitat i Esports. Des del Departament d’Orientació educativa, amb dues psicopedagogues i una professora de pedagogia terapèutica, s’ofereix orientació acadèmica: universitària i per a treballs de recerca, a partir de treballar drets i deures s’orienta cap a l’acció tutorial. També hi ha una USEE amb dos professors i una vetlladora.

La comunitat educativa està formada pel consell escolar (22 membres), equip directiu, professorat (68), l’alumnat, pares i mares de l’AMPA, representants de l’Ajuntament i del personal d’administració i serveis (5).

El centre té matriculats 710 alumnes. A l’ESO son 297 (amb tres línies fins a tercer i dues a quart), a Batxillerat 117 (dos l i a Cicles Formatius 297. D’aquests, 26 tenen dictamen amb necessitats educatives especials (els casos son retard d’aprenentatge, dislèxia, TDAH, trastorns negatiu desafiant...). A part a la USEE 10 alumnes amb trastorns greus d’aprenentatge, de conducta, dèficit visual... També hi ha alumnes que presenten situacions socioeconòmiques familiars desfavorides. 

El centre participa en diferents projectes: pla de millora dels centres educatius que porta a terme el Departament d’Educació, pla estratègic (amb tres línies que son la millora dels resultats acadèmics, cohesió social i reducció d’abandonament prematur), pla educatiu d’entorn, programa de mediació escolar, programes de motivació a la lectura (obligatorietat en optatives de lectura en català, castellà i anglès), PCEE (Pla català de l’esport a l’escola). Com a singularitat del centre: el pla d’acollida. Com a projectes inclusius estan l’ENDAVANT dirigit a l’alumnat de 3r i el projecte AVANT dirigit a 4t d’ESO. 

El psicopedagog ofereix assessorament a alumnes, equips docents, professors i pares. Aquestes son les principals funcions:

-Suport al procés d’E-A.

-Acció tutorial.

-Orientació acadèmica i professional.

-Coordinació interna.

-Coordinació externa.

-Atenció directa als alumnes.

-Suport tècnic a l’equip docent.

-Suport a l’equip directiu del centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada