
AVANT i PREAVANT
Els projectes pretenen oferir una formació alternativa, orientada cap el món laboral, així com facilitar l’acreditació/promoció de l’ESO.
Destinataris
AVANT: 8 alumnes de 3r d’ESO, d’entre 15-16 anys, amb risc de fracàs escolar i necessiten disposar d’un recurs que faciliti l’acreditació de l’ESO
ENDAVANT: 8 alumnes de 4t d’ESO, de 16 anys, amb risc de fracàs escolar i necessiten disposar d’un recurs que faciliti l’acreditació de l’ESO.
Objectius
1.- Donar resposta a les necessitats educatives dels alumnes amb risc de fracàs escolar i d’exclusió social.
2.- Afavorir l’assoliment de les competències bàsiques i transversals relacionades amb el desenvolupament personal, social i formatiu/laboral.
Metodologia
Formativa més oberta a les necessitats específiques dels alumnes.
Complementadora de la tasca que desplega l’IES, d’aquesta manera l’alumne fa 12 hores fora del centre educatiu.
Continguts
Tasteig laboral, treball en empresa, treball d’actituds: responsabilitat, puntualitat, correcció en el tracte, compromís amb el projecte, participació...
Avaluació
Compartida entre els responsables del projecte, l’equip docent i els encarregats del treball en l’empresa. Trimestralment s’elaborarà un butlletí de notes a més del seguiment setmanal que en la reunió de coordinació del projecte es farà dels alumnes.
•També he participat en la reunió amb l'EAP (coordinació de 1r i 2n cicle) i atenció personalitzada a dues alumnes una amb dificultats d'aprenentatge i una altra amb simptòmes de malaltía mental derivada al CSMIJ (problemes amb el pes, autoimatge, autoestima...). Aquestes reunions son molt importants ja que donen lloc a la coordinació del Departament de psicopedagogia amb l'EAP i amb aquesta, les actuacions que es porten a terme, decisions a prendre, derivació a òrgans externs... Hem passat un WISC, he après a passar-lo (en la pràctica), m'ha agradat molt l'experiència del primer dia, en general.
dor
Representa una experiència molt gratificant per mi i com a futura professional, conforma un aprenentatge molt enriquidor. Ja que estic aprenent moltes coses noves i a portar a la pràctica molts dels temes que he tocat a la carrera a matèries com Anàlisi de casos, en relació amb l'atenció directa, les derivacions, la intervenció. Psicología de la instrucció en relació a l'aplicació en els processos educatius, la influència dels professors en els processos de construcció activa del coneixement per part dels estudiants, la qual cosa implica explicar els processos de canvi que tenen lloc en les persones com fruit de la seva participació en activitats educatives escolars així com els processos interpersonals que fan suport, també destacar el fet de valorar necessitats, analitzar situacions i problemes educatius pel que és fonamental posseir una formació básica que permeti comprendre els processos que tenen lloc en els contextos escolars.
Hola,
ResponEliminaHe estat seguint el teu blog. Els projectes avant endavant que comentes, tenen alguna cosa a veure amb els PQPA que existeixen avui en dia?
No n'havia sentit a parlar d'aquests projectes que comentes...
Hola Gemma! Els projectes AVANT i ENDAVANT, no tenen relació amb els PQPI, ja que són interns del centre i per tant els alumnes de l'ENDAVANT mitjançant una modificació del currículum cursen les matèries que imparteixen a 3r d'ESO parcialment i a l'AVANT (ja a 4t d'ESO) ho combinen amb un ofici (pràctiques a un taller, a una perruquèria...), pactat prèviament amb el centre impulsat per una iniciativa entre aquest i l'ajuntament. En canvi el PQPI, són externs del centre, ja que es gestiona des del centre per tal de facilitar a l'alumne una alternativa a la ESO, però no assisteixen al centre a cursar-lo. Espero haber-me explicat. Qualsevol dubte respecte això o qualsevol tema tractat a les meves pràctiques, m'ho pots comentar.
ResponEliminaSalutacions.
Verònica Ortega.