dimecres, 10 d’abril del 2013

Suport a la USEE

La meva funció a la USEE és la de fer suport als professionals assignats a la unitat, la nostra intervenció es centra en actuacions que facilitin el progrés dels alumnes en el desenvolupament de les capacitats i les competències bàsiques del currículum de l'etapa. En aquests primers dies i durant les pràctiques la meva funció a realitzar a la USEE, són les següents tasques

·Col·laborar amb els tutors, la resta de professorat del centre i l’EAP, en l’elaboració del PI de l’alumnat atès pels professionals de la USEE.

·Formular les propostes d'adaptacions curriculars, de les adaptacions de grup per als alumnes atesos a la USEE i elaborar materials específics o adaptats que facilitin l’aprenentatge i la participació de l’alumnat en les activitats del grup ordinari.

·Acompanyar els alumnes en la seva participació en les activitats de l’aula ordinària.

·Desenvolupar les activitats específiques, individuals i en grup reduït, que els alumnes de la unitat requereixin.

·Fer la cotutoria individual dels alumnes que atenen.

Les USEE són uns recursos organitzatius d’atenció als alumnes que presenten NEE susceptibles de ser escolaritzats en centres específics amb la finalitat d’afavorir la seva integració en l’entorn ordinari.

·Els alumnes, en la mesura de les seves condicions i possibilitats, hauran de participar en les activitats programades amb caràcter general per a tots els alumnes del centre.
·Convé que destinin part del temps a compartir activitats amb el seu grup classe de referència, en activitats prèviament definides i amb agrupaments segons necessitats i possibilitats d’atenció.
·L’adscripció d’aquests alumnes es farà a un dels grups ordinaris en funció dels criteris educatius que s’apliquin, sigui el nivell d’aprenentatge assolit, sigui el conjunt de necessitats educatives a satisfer i en menor mesura, la seva edat cronològica.
·Per la singularitat del seu procés d’aprenentatge s’hauran de preveure adaptacions  i els corresponents Programes Individualitzats que hauran de ser compartits per totes les persones que tinguin assignada l’educació d’aquests alumnes.
·Es proposa la figura del cotutor, el del tutor del grup classe i el  docent de la USEE, que concretarà amb la col•laboració de l’EAP  l’atenció d’aquests alumnes en el marc de la CAD.
·L’avaluació d’aquests alumnes es farà a partir de la informació de les àrees aportada a les Comissions d’Avaluació per part dels professionals que hi han intervingut directament, dels programes Individualitzats i de l’evolució dels aprenentatges.

Alumnat.
Com a principi general serien alumnes que s’escolaritzarien en les USEE dels centres ordinaris públics o privats concertats els que presenten necessitats educatives especials derivades de discapacitats físiques o psíquiques com:
•Retard mental mitjà.
•Trastorns de comportament, conductuals o caracterials d’origen orgànic.
•Trastorns Generals del Desenvolupament i de la Conducta degudament informats i orientats.
•Dèficits sensorials no associats a altres dèficits greus.
•Trastorns motrius semi-depenents associats a altres dèficits.
•Trastorn de Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat greu.

L'EAP ha d'elaborar el dictamen d'escolarització.

Modalitats d'intervenció amb alumnat USEE.
L’atenció de l’alumnat USEE es pot portar a terme de la següent manera:
•A la Unitat de Suport a l’Educació Especial a temps total.
•A l’aula ordinària compartint amb la USEE (amb percentatges equivalents).
•En fórmules organitzatives més flexibles sense perdre de vista les activitats generals per a tots els alumnes del centre.


Respecte a l'alumnat amb NEE, m'agradaría fer una relació amb la matèria d'Educació Especial, ja que s'ha de destacar la reflexió i presa de decisions educatives conjuntes respecte aquest col.lectiu genera condicions per tal de facilitar la integració, s'ha de reflexionar respecte el grup de la USEE i pautar quines son les actuacions pedagògiques més adequades. És important partir d'una formació relacionada amb les NEE portant a terme nous enfocaments, noves idees, estratègies i maneres d'actuar. He après molt amb aquesta experiència, he viscut moments únics, molt gratificants, els alumnes, tot i que no és fàcil el fet de tractar amb ells, ja que s'ha de tenir molta paciencia, és una experiència molt maca, els alumnes amb NEE que assisteixen a la USEE, transmeten molt, són molt carinyosos i donen tot el que tenen, tot i que la USEE, és un altre món, considero que és molt important i una bona iniciativa que estigui aquesta aula al centre, respecte a l'alumnat es respira un ambient de respecte i integració.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada