dijous, 11 d’abril del 2013

Entrevista, atenció personalitzada-seguiment, Centre de Recursos/EAP i Coordinació direcció.

Durant el temps que estic al centre experimento les diferents funcions del psicopedagog i els àmbits on es mou.

Hem realitzat una entrevista a un pare i fill. El nen és nouvingut, no està escolaritzat, és senegalès, porta vuit mesos a Catalunya, i el seu pare està molt interessat en que aprengui la llengua, ja que sap molt poquet i una mica de castellà, entén bé el francés així com que es relacioni, una vegada prenem les dades, ells fan el convenient per tal de que el centre tingui totes les dades necessàries i assegurar-se de que tot està en regla. Se li realitzaran proves per tal de valorar quin és el seu nivell i si ha de cursar 3r o 4t. Començarà el proper dilluns a l'aula d'acollida.

Des de l'atenció personalitzada i el seguiment a l'alumnat la psicopedagoga de segon cicle, Dolors i jo ens hem entrevistat amb dos alumnes de quart, amb dificultats per superar aquest cicle d'ESO. Per tal de que segueixin unes pautes i puguin aprovar totes les matèries o les més possibles, d'aquesta manera, motivar-los i facilitar els materials i recursos per tal de que ho aconsegueixin. I també amb una noia que ha de fer alguns tràmits per tal d'accedir a una beca d'estudis, fora del país, l'orientem alhora d'omplir els diferents formularis.

Visita al centre de recursos del Maresme (CRP), per tal de parlar amb la Rosa que gestiona el tema dels nouvinguts i informar de que se li estan fent les proves de nivell pertinents al noi senegalès.

Una vegada hem realitzat tasques de coordinació amb en el director de l'EAP, ens reunim amb direcció per tal de concretar actuacions sobre alguns dels temes que més preocupen al centre i que son més urgents.

Avaluació psicopedagògica i curricular i Interculturalitat i educació son les matèries a relacionar amb el tema de l'alumne nouvingut, per tal de portar a terme el procès d'integració de l'alumne i la seva incorporació a l'aula d'acollida. També es important fer menció de la matèria Anàlisi de casos, en relació amb l'atenció directa, derivacions, intervenció, seguiment de l'alumnat amb dificultats.

Respecte al tema de les tasques de seguiment d'alguns alumnes que portem a terme amb el director de l'EAP, es podría relacionar amb Diagnòstic en educació, on l'objectiu fonamental es portar a terme l'avaluació i el diagnòstic individualitzat de la persona per tal de poder oferir-li una resposta respecte a les seves necessitats acadèmiques, afecties o relacionals.

En relació al que he mencionat anteriorment (tasques del psicopedagog), em considero part de l'equip, i suposa per a mi com a futura professional una gran experiència i aprenentatge. A la vegada puc aportar les meves idees, opinions i participar en el s projectes i presa de decisions, per tant això m'ajuda a adquirir confiança i a tenir molta més seguretat alhora d'actuar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada