Durant la darrera setmana de Pràcticum a l'IES, hem realitzat la coordinació setmanal amb el director de l'EAP i reunió amb l'EPLM (Psicòloga municipal) on he participat activament i considero que he après molt de la dinàmica d'aquestes reunions, coordinacions, posades en comú, presa de decisions... A la reunió amb la psicòloga municipal es realitza un seguiment dels alumnes que porta del centre i es comenta el seguiment que s’està fent des d’un àmbit i un altre, si hi ha evolució o si s’ha de fer una derivació a un altre servei que faci suport i doni resposta a les diferents dificultats que es presenten.
Reunió amb la mare d’un alumne per donar alternatives a l’absentisme mitjançant un PQPI (Programa de Qualificació Professional Inicial) el proper curs, la mare accepta i comentant-ho amb l’alumne, també accedeix, per tant concretem una hora per al dia següent, per tal de gestionar-ho i així fer suport a aquesta alternativa proposada.

Contactem amb el SATAF (Servei d’Assessorament Tècnic amb la família, Departament Judicial), que va intentar posar-se en contacte amb la psicopedagoga de segon cicle (la meva tutora), per tal de comentar el tema d’una alumna amb una situació familiar bastant complicada. Per tal de portar a terme actuacions i donar suport a l’alumna es fa atenció personalitzada, tant la meva tutora com jo, per tal de saber si podem derivar a l’alumna a la psicòloga municipal.
Tot i essent la meva última setmana (per finalització d'hores de pràctiques), he pactat continuar assistint, també em faran suport al projecte d'intervenció que he de realitzar per tal de realitzar la PAC 3.
En general i amb tot el que he comentat, m’agradaria destacar que he aprés molt d’aquestes situacions ja que en aquest àmbit de vegades es fa complicat saber quines son les mesures a prendre i els límits d’actuació i intervenció. El fet de que estigui recolzada per tants professionals que a la vegada treballen des de diferents àmbits i punts de vista i amb diferents metodologies, recursos i serveis, ajuda a aprendre el doble. Podria relacionar aquesta pressa de decisions i les actuacions/intervencions que es porten a terme amb la matèria Formació i actualització de la funció pedagògica, pel fet de que la figura de psicopedagog pugui actuar en segons quines situacions i donar suport en altres. Anàlisi de casos, comentat anteriorment (altres setmanes) ja que fem seguiment de les situacions que es presenten al centre de cadascun dels alumnes que tenim amb dificultats, problemàtiques, en risc social… També cal destacar la matèria de Polítiques educatives, legislació escolar i intervenció psicopedagògica, pel que he comentat prèviament, actuacions i intervencions del psicopedagog i del centre vers les famílies, els alumnes, mitjançant els òrgans que actuen, intervenen i els serveis i respostes educatives/de suport que es podem oferir.
Yo he estado en un centro pequeño donde parece que van a otro ritmo.
ResponEliminaUn día que vino la psicóloga del EAP al centro para pasar una prueba a un alumno de primaria, me pegó un "buen repaso". Con ella aprendí más en dos horas en otros momentos en los que veía hacer burocracia.